Chifle cu lapte

01 iunie 2009
Reteta am luat-o din cartea El pan hecho en casa de Linda Doeser.

Ingrediente:
140 ml apa calda

140 ml lapte cald
3 g sare
20 g zahar
450 g faina alba

7 g drojdie uscata

Preparare:
Se pun toate ingredientele in cuva in ordinea scrisa
si se conecteaza programul de framantat si dospit (la Moulinex nº11). Dupa 1h 30' se scoate aluatul, se pune pe o suprafata cu faina si se imparte in 10 parti. Se da forma ovala (alungita) si se pun intr-o tava in care s-a pus hartie pentru cuptor (in tava de la cuptor, eu am avut una mai mica si s-au lipit putin intre ele). Se lasa inca o jumatate de ora intr-un loc cald si ferit de curenti de aer. Se ung cu lapte si se pun la cuptor 30 minute la 190-200ºC, impreuna cu un vas mic cu apa. Se scot, se pun pe un gratar si se lasa sa se raceasca.

  • Google
  • Tweet this
  • Facebook

4 comentarios:

diamond

mmm. ce bune tb sa fie! :D

Ella draga a pregatiti niste premii pt tine pe blog! sper ca nu le ai deja! :D

Carmen

Ce bine arata!
Ella ai niste premii la mine!

XOXO

adriana

buna,

imi place f mult blogul tau. felicitari. o sa incerc si eu cat mai multe din retetele tale.

am incercat reteta de chifle scotiene, dar mi-au iesit f tari. intr-adevar , nu am pus tava peste un vas cu apa. sa fie din aceasta cauza?
apoi, am incercat sa fac paine. am luat aluatul framantat si dospit in masina si am copt in cuptor, dar nu a crescut decat f putin si a iesit f tare dedesupt.
m-ai putea ajuta cu un sfat? unde gresesc?
multumec mult,
adriana

Ela

Adriana, reteta de chifle scotiene este una dintre preferatele mele, le fac cel putin o data pe saptamana si intotdeauna ies bine. Poate fi din cauza cuptorului, eu am pe curent si-l pun si sus si jos. Vasul cu apa (aburul) ii face coaja mai fina si mai moale. Nu mi-ai zis daca ti-a crescut in masina sau daca le-ai lasat la dospit inca 30 de minute dupa ce le-ai dat forma. Trimite-mi un email cu mai multe amanunte si poate rezolvam problema.
Te pup.

**Comenteaza**

Multumesc pentru timpul acordat. Citesc toate comentariile si raspund daca aveti vreo nelamurire. Pe curand!

Related Posts with Thumbnails

Copyright © 2009-2010 - Ella's blog | Designer